Kliniek Tobben

Sint Maartenslaan 55 6039 BK Stramproy telefoon: 0495-562770 e-mail: info@kliniektobben.nl

Laatste Nieuws

Tandheelkunde

Kliniek Tobben

Kliniek Tobben, gelegen in Stramproy, midden-Limburg, biedt vele mogelijkheden onder één dak:

• Reguliere tandheelkunde
  • Kindertandheelkunde
  • Implantologie
  • Angstbehandelingen
  • Behandeling onder narcose
  • Parodontologie
  • Cosmetische tandheelkunde

Kindertandheelkunde

Het werken met kinderen doen we met veel plezier en geduld. Bovendien hebben wij veel ervaring met het melkgebit én het blijvende gebit. Vanaf het eerste tandje gaan we kinderen spelenderwijs kennis laten maken met de tandarts. We vinden het belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen, fijn voor eventuele behandelingen in de toekomst.

Gewoon Gaaf is een cariëspreventiemethode voor ieder individueel kind van 0 tot 18 jaar en zijn ouders/verzorgers. De preventiemethode laat ouder en kind inzien wat de eigen invloed is op het ontstaan en vooral het voorkomen van gaatjes. Wie goed zijn tanden poetst en er een verstandig consumptiepatroon op nahoudt, kan zijn gebit gewoon gaaf houden!

Voor meer informatie klik hier

Angstbehandeling in samenwerking met MediPsy

Sinds 2013 werken de tandartsen van Kliniek Tobben samen met MediPsy. Dit is de psychologenpraktijk die gevestigd is in het Sint Jans Gasthuis en Het Gezondheidshuys te Weert. Via deze samenwerking is een specifieke aanpak ontwikkeld voor kinderen en jongeren die vanwege angst voor de tandarts hun bezoek aan de tandarts vermijden of die vanwege hun angst of oppositioneel gedrag slecht behandelbaar zijn. Het gaat dan behalve om kinderen met tandartsangst, ook om naaldfobie, kokhalsreflex of een behandelachterstand.

Eerst wordt er een kennismakingsconsult met de tandarts gepland. Er wordt naar gestreefd om door middel van mondonderzoek en zo nodig aanvullend onderzoek tot een voorlopig behandelplan te komen. Indien nodig volgt daarna verwijzing naar MediPsy. De psycholoog en tandarts maken vervolgens gezamenlijk een behandelplan.

Parodontologie

Parodontologie onderzoekt en behandelt voornamelijk tandvleesontstekingen die verder gaan dan het tandvlees alleen. De parodontale ontstekingen tasten tandvlees, kaakbot en andere steunweefsels rondom de tanden en kiezen aan. De parodontale ontstekingen zijn vaak pijnloos, waardoor u er zelf weinig klachten van ondervindt, terwijl de problemen toenemen. Zonder behandeling kunnen tanden en kiezen op termijn zelfs verloren gaan. Klik hier voor meer informatie